
Retten minder meget om stærke kinesiske/asiatiske retter –
fx Kung Pao chicken
køkkenet kalder

Ingredienser: (4 pers.)
400g kyllingefilét, skindfri, skåret i mundrette stykker
3 spsk. Maizena
¾ tsk. fint havsalt
½ tsk. sort peber, friskkværnet
3 spsk. Olivenolie
Sauce:
3 spsk. Sriracha, chilisauce
2 spsk. Farin, brun
1 spsk. Soyasovs, lys
1 spsk. Løg, hakket
1 spsk. Ingefær, fint hakket
300g Brune ris
3 stk. forårsløg, i tynde ringe
1 spsk. Sesamfrø
Start med at lave saucen, i en mellemstor skål piskes alle

Ingredienserne til saucen sammen, indtil den brune farin
er opløst, sæt til side.
Skær kyllingefiléterne i mundrette stykker, krydr med salt

og peber, kom stykkerne i en plastpose sammen med

3 spsk. Maizena, luk posen og ryst den godt, så maizena
fordeler sig rund om kyllingestykkerne.

Varm olien op i en Wokpande med medium- høj varme.

brun kyllingestykkerne ad flere omgange, steg til de er
gyldenbrune og sprøde på alle sider.

sænk varmen til medium-lav og hæld forsigtigt saucen på
panden. Bring det til simring og lad det koge i 2-3 min.
rør rundt en gang imellem, indtil kyllingen er glaseret og
saucen er blevet tykkere.
kog ris med skiver af forårsløg og sesamfrø
det er tid til servering.

Dagens tallerken, Fyrværkerikylling med ris, Velbekomme
Mange glade madhilsner
John

Skriv et svar